Recension: STJÄRNSKOTT, Resan till NHL

Jag tittade på hyllan med sportböcker och då hittade jag en serie hockey böcker. Jag tog bok nr ett och kommer absolut att läsa de andra också. 

Adam Wallgren är 19 år gammal och har rest till Nordamerika för att satsa på hockey. Han flyttar från familjen i Kiruna, träffar söta tjejer och förstås, spelar hockey.
Boken börjar med en hockeymatch där Adam får en ordentlig smäll. På flyget efter matchen tänker han tillbaka på de senaste månaderna och sin o troliga resa. I slutet av boken är återblicken över och Adam fortsätter att berätta på samma ställe som i början.

aviary-image-1442410980821[1]
Jag tycker att det är en bra bok, men jag rekommenderar den inte om man inte är sportintereserad. Är man däremot ett hockeyfan tycker jag absolut att man ska läsa denna serien.
Resan till NHL
Författare: Gunnar Nordström
Serie: STJÄRNSKOTT
Nummer i serien: 1
Genre: Sport

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

