Recension: Legend

I present av en kompis fick jag Legend. Hon trodde att denna skulle passa mig och så rätt hon hade!
En bit av området som en gång var USA är nu Republiken, en stat som är i krig mot grannen i väster. June är femton år och kommer från en viktig familj i Los Angeles. Hon är ett militärt underbarn som älskar sitt land. Day kommer från slummen och är Republikens mest eftersökta brottsling. De kommer från två helt olika världar och har helt olika liv. Det finns ingenting som säger att deras vägar skulle korsas, men ändå gör de det. Men mitt uppe i sökandet finner de hur deras liv egentligen hänger ihop.

Jag tycker att denna boken har en så bra story! Den är skriven från både Junes och Days perspektiv och båda sätten är lika bra. Det är lätt att sätta sig in i världen och deras liv. Dock var det svårare att sluta läsa, den är så bra! Jag kan knappt vänta tills jag ska sätta näsan i del två, för det är en trilogi.

Legendaviary-image-1443017808014[2]

Författare: Marie Lu
Serienamn: Vet inte 🙂
Nummer i serien: 1
Genre: Fantasy, Ungdomslitteratur
Orginallspråk: Engelska

Legend finns också som film.

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

9 thoughts on “Recension: Legend”

  1. Kul att du gillar legend! Själv är jag ett stort fan av Legendtrilogin. Har du förresten läst något av Marie Lus nya serie, Den unga eliten? Om du inte har gjort det rekommenderas den, även om den inte är lika bra som Legendtrilogin.

    Liked by 1 person

Kommentera

