Recension: The Mortal Instruments, Fallna Änglars stad

För ett tag sen hittade jag serien The Mortal Instruments. Serien är i sex delar varav fyra är utgivna på svenska, orginallen är på engelska. Böckerna är skrivna av Cassandra Clare.

Tyvärr hittar jag inte min recension av den tredje boken, Stad av glas, men den kan jag hur som helst rekommendera. Den liknar de tidigare böckerna och handlingen fortsätter på samma sätt. Mina tidigare recensioner av serien hittar ni här  -> DEL1 DEL2

Clary är nu tillbaka i New York och allt är som det ska. Hon kan träffa Jace så mycket hon vill och hon tränar för att bli en skuggjägare. Men friden varar inte länge. En rad mystiska mord blir början på ett nytt äventyr. Mitt i alla äventyr ska Clarys mamma och Luke gifta sig.

Denna bok är min favorit av böckerna hittills i serien, eller ja, ettan också då! Hela boken är fylld av spänning, men de sista sidorna, oh. Tjuvläs de inte nu bara, för då är det inte lika kul!

I boken kommer Clarys vän Simon in i historien mer än tidigare och den är skriven från flera olika perspektiv, vilket är kul! Precis som med de andra böckerna rekommenderar jag denna, men de blir så mycket bättre om man läser dem i ordning.

Fallna änglars stadIMG_0092
Författare: Cassandra Clare
Serienamn: The Mortal Instruments
Nummer i serien: 4
Antal böcker i serien: 6
Genre: Fantasy
Orginallspråk: Engelska

Japp, nu har jag läst ut den fjärde boken i The Mortal Instruments serien. Den femte boken kommer ut på svenska våren 2016. Frågan är om jag kan vänta så länge eller om jag måste läsa den på engelska ;).

Nån som har läst någon av dessa böcker, eller någon annan av Cassanndra Clare? Kommentera gärna!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

6 thoughts on “Recension: The Mortal Instruments, Fallna Änglars stad”

Kommentera

