Recension: Legendtrilogin, Prodigy

I present av en kompis fick jag Legend-första boken i denna trilogin. Hon trodde att serien skulle passa mig och så rätt hon hade!

-Okej, denna bok spoilas väldigt lätt när man ska berätta om handlingen, så därför tänker jag inte göra det nu. Men om du har läst Legend och blivit sugen på att läsa fortsättningen, läs Prodigy. För att få veta mer om Legend, kan du läsa min recension av den HÄRLäs inte Prodigy om du inte läst Legend – handlingen blir inte lika bra, du tappar spänningen och du kommer kanske inte ens att förstå vad som händer. Kort om Prodigy då, flykt, spänning, jakt, romantik, lurendrejeri, allt en fantasy bok behöver.

Jag älskar verkligen den här boken och nu börjar också min jakt – på Champion den sista delen i serien.

Prodigyaviary-image-1444071544232[1]

Författare: Marie Lu
Serienamn: Legendtrilogin ( tror att den bara kallas för det )
Nummer i serien: 2
Genre: Fantasy, Ungdomslitteratur
Orginallspråk: Engelska

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension: Legendtrilogin, Prodigy”

Kommentera

