Recension: Gregor från ovanjord

En bokserie som många tipsat mig om och tyckt om är böckerna om Gregor. Nu har jag hittat ettan och hoppat in i historien.

Det är  sommarlov och Gregor vaktar sin lillasyster Boots. De är i tvättstugan när Boots kryper in bakom torktumlaren. Gregor kryper efter och de båda faller ner till Underjord. Där börjar ett äventyr för Gregor och hans syster som de aldrig kunnat ana att de skulle vara med om. De upptäcker saker som de aldrig trott att de skulle få se.                                          Som vanligt tänker jag inte avslöja så mycket detaljer om handlingen, men jag kan väl säga att det handlar om varelser som finns i våran värld men i lite andra former ;). 

Jag gillar denna boken, det är svårt att sluta läsa. Man blir fångad av historien som bjuder på många mysterier.

Detta är en rekommendation från mig, men inte för den inte gillar fantasy nåt vidare.

Gregor från Ovanjord

Författare: Suzanne Collins
Serienamn: Gregor?? 🙂
Numer i serien: 1
Antal böcker i serien: 5
Sidor: 328
Originalspråk: Engelska
Genre: Fantasy

aviary-image-1444666631369[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

3 thoughts on “Recension: Gregor från ovanjord”

Kommentera

