Recension: Tom Gates Bästa Ursäkter (och andra bra grejer)

Nu har jag hittat en bok som jag hört mycket om. En populär bokserie var böckerna om Greg och hans bröder, serien hette Dagbok för alla mina fans. Denna bok ska likna serien och det tycker jag att den gör. 

Tom Gates tycker om att göra en hel del saker. Att reta sin syster Delia, rita, öva med sitt band Dogzombies, äta kakor. Men det finns saker han inte tycker om. Som Magister Fullermans läxor, dom brukar Tom göra på sitt egna sätt. Hans föräldrar tycker inte om de men Tom hittar på nya sätt.

I boken får man följa Tom genom läxor, kompisar, släktingar, kakor, skolan, irriterande personer och en massa andra saker som händer i hans liv.

Boken kan verka ganska tjock men det är inte så mycket text i den utan mycket teckningar som fyller upp sidorna. Jag tycker att det var kul och lätt att läsa men alla tycker olika.

aviary-image-1444465703614[1]

Jag tycker att denna bok var bra och intressant. Det hände mycket i Toms liv. Detta är en bok jag  rekommenderar!

Tom Gates Bästa Ursäkter (och anda bra grejer)
Författare: Liz Pichon
Serienamn: Det finns flera böcker om Tom men jag vet inte vad serien kallas, böckerna har iallafall med Tom Gates i namnet
Antal böcker i serien: Vet inte helt säkert, men kanske 8 stycken 🙂
Sidor: 340
Originalspråk: Engelska
Genre: Humor

aviary-image-1444465598737[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Recension: Tom Gates Bästa Ursäkter (och andra bra grejer)”

Kommentera

