Recension: Knappt lovlig

Jag har läst många böcker av Katarina von Bredow och jag tycker att hon skriver bra. Min kompis hittade en som jag inte läst  innan och såklart läste jag den nu.

Femtonåriga Hanna är en stadstjej. Att hennes mamma bestämmer att de ska flytta ut på landet blir en katastrof för Hanna. Hur ska Hanna kunna stanna länge på fester i stan och vad ska hennes kompis Linn säga? Linn som verkligen inte tycker om landsbygden. Men det finns ju en bra sak på landet, Arild. Om det hade gått. Men det gör det ju såklart inte. Han är mycket äldre än hon. Hela Hannas värld blir annorlunda och saker ställs på spel.

Jag tycker om den här boken! Man förstår Hanna i hennes tankar och det är en bra historia. En rekommendation från mig!

Knappt Lovlig                                                       

Författare: Katarina von Bredow
Sidor: 230
Originalspråk: Svenska
Genre: Ungdomslitteratur, kärlek, livet, vänskap

aviary-image-1444933359887[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

3 thoughts on “Recension: Knappt lovlig”

Kommentera

