Humorböcker, HÖSTLOVSVECKA

Hej och välkommen till min Höstlovsvecka! Hoppas att du har en bra dag! Idag inleder vi Höstlovsveckan och då passar det ju bra med lite roliga böcker. Därför tänker jag idag tipsa om 3 humor böcker. Böckerna är inte bara skratta här och skratta där men jag tyckte det var roligt att läsa dem och därför är de med här idag! Då kör vi! 🙂

Dagbok för alla mina fans

av Jeff Kinney 

Detta är en serie roliga böcker om Greg, böckerna är skrivna i dagboksform med mycket bilder. Greg bor med sina bröder och föräldrar. Han är ganska olycksdrabbad och mycket av det han gör är misslyckat. I skolan finns det några konstiga personer enligt Greg.

Dessa böcker är väldigt roliga och ganska lättlästa. Det finns ganska många böcker, kanske runt 10-12 stycken.

När jag blev stulen andra veckan i juni

av Siri KoluNär jag blev stulen andra veckan i juni

Detta är första delen i serien. En sjukt härlig bok, med en ny twist.

Viljas familj ska inte göra något kul på sommarlovet. Bara träffa släkten och det är på väg dit som det händer. Vägen blir avspärrad och Vilja blir kidnappad. Men är det verkligen så hemskt? Kanske blir Viljas tid med rövargänget den roligaste på länge?

Min mamma är snäll och min pappa är utlänning

av Emmy Abrahamsson

Alicia har flyttat till ett hus på Österlen. Vilket ju borde bli bra. Om det inte varit för hennes mamma. Hon bjuder Alicias kompisar på lustiga grytor och frågar konstiga saker. Sedan flyttar det in polska släktingar  i huset också. Vilket inte blir så bra. Alicias liv blir fyllt av kompisproblem, störande släktingar, lustig mat och en massa problem.

Boken var kul att läsa. En rekommendation!

Det här var alla mina boktips för idag. Kommentera jättegärna om du läst någon av dessa eller om du blev sugen på att göra det!

Vi ses imorgon!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Humorböcker, HÖSTLOVSVECKA”

Kommentera

