Boktag, HÖSTLOVSVECKA

Välkommen till en ny dag här på HÖSTLOVSVECKAN! Idag är jag tillbaka med en Boktag, frågor om böcker och läsning. Jag har skrivit alla frågorna själv. 

  1. Vilken bok läser du just nu?                                                                                                                                                                                                                                                      Listan av E. Lockhart.                                                                                                                     
  2. Vilken genre brukar du läsa?                                                                                                                                                                                                                                                            Jag gillar de flesta genrer, har just nu en trave verklighetstrogna böcker och sportböcker på tur. Men sista tiden har det blivit mycket fantasy också.
  3.    Finns det någon genre som du inte gillar?                                                                                                                                                                                                                          Hehe, när jag läser själv hemma läser jag inte så mycket faktaböcker. Sen så läser jag inte jättemycket deckare heller.                                                                                                                                               
  4. Var brukar du läsa och vilken plats tycker du bäst om att läsa på?                                                                                                                                                                                 Jag brukar läsa någonstans där jag sitter skönt, som sängen eller soffan, så det blir väl svaret på båda frågorna.
  5. Läser du helst på svenska eller på något annat språk?                                                                                                                                                                                                    Det mesta som jag läser är på svenska men jag har läst lättare böcker på engelska.
  6. När och hur ofta läser du?                                                                                                                                                                                                                                                           Jag läser mycket på kvällarna eller när jag reser, typ ska sitta i bilen i 4 timmar :). Oftast någon gång varje dag .
  7. Har du alltid gillat läsning?                                                                                                                                                                                                                                                         När jag var runt 4-5 år knäckte jag läskoden och sedan dess har jag gillat att läsa, men jag läste mest med mina föräldrar i början :).
  8. Vilken är din favoritbok?                                                                                                                                                                                                                                                          Det är nog den svåraste frågan, för det finns många bra böcker och jag hittar nya favoriter hela tiden. Men The Mortal Instruments- serien ( Cassandra Clare) ,Född fenomenal ( Josephine Bornebush) och Hungergames ( Suzanne Collins) är några som passerat på listan ;).
  9. Den bästa boken som blivit en film?                                                                                                                                                                                                                                    Hmmm, detta var också svårt. Får nog säga Harry Potter serien faktiskt!
  10. Häftigaste/ snyggaste omslaget?                                                          9789163873669                                                                                                                                                                             John Greens Förr eller senare exploderar jag. Den svenska versionen då 🙂                                ( Vilket förövrigt också skulle kunna vara svaret på fråga 9 )

Detta var alla frågorna för idag. Hoppas ni tyckte det var kul eller att ni lärde er något om mig. Svara gärna på dessa frågor du med eller kommentera om du blev förvånad över något!

Vi ses imorgon igen!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

