Fantasyböcker, HÖSTLOVSVECKA

Hej och välkomna tillbaka till Bokskåpet och min höstlovsvecka! Idag tipsar jag om 3 fantasyböcker som jag gillat mycket. De är lite olika grad av fantasy men de får ändå bilda denna lista ihop! 🙂

Smaragdernas bok/ Trolldomens tre skrifter

av John Stephens

Böckerna handlar om tre syskon som är föräldralösa och bor på Rubinernas bokSmaragdernas bok
barnhem. De flyttar  runt till väldigt många olika tills de kommer till ett speciellt barnhem. Där förändras allt och syskonen kastas in i en kamp mellan liv och död, ont och gott och de gör allt för att få träffa sina föräldrar igen. Boken är fylld av övernaturliga väsen, mysterier, syskon som står upp för varandra och en massa andra
saker 🙂 .

Detta är en spännande fantasyserie i 3 delar, Smaragdernas Sista stridens bokbok Rubinernas bok och Sista stridens bok.

The Mortal Instruments

av Cassandra Clare

Clary blirr vittne till ett minst sagt konstigt mord och sedan förändras hela hennes liv när hon kastas in i en fantasy värld aviary-image-1442413624358[1]
med demoner, demonjägare, vampyrer och en massa spännande mysterier. Snart är mysterierna och alla nya människor vardag för Clary och det finns sex tjocka böcker om henne. Fyra st är översatta till svenska.

Jag har recenserat böckerna här på bloggen och de inläggen hittar ni här: DEL 1 DEL 2 DEL 4 haha hittade inte del 3 hmm 

Hur som helst rekommenderar jag verkligen dessa superspännande ,välskrivna fantasyböcker 🙂 .

Molly Moon

av Georgia Byng

Molly bor på ett sjaskigt barnhem där hon är är ganska ensam och utfryst. En dag hittar hon en bok om hypnos och hon upptäcker att hon har en talang för just detta. Tillsammans med sin hund och kompis Rocky upplever hon många fantastiska äventyr.

Jag har läst 3 böcker och älskat dem. När jag surfar runt lite kommer jag fram till att det finns fem-sex böcker i serien.

En serie om hur ett hemskt liv kan ändras och bli helt annorlunda. Jag rekommenderar denna så mycket!

Detta var alla mina boktips för idag. Hoppas du hittade något bra! Kommentera gärna om du har något annat bra fantasytips! Har du läst någon av dessa? Vad tyckte du? Skriv i kommentarerna! 🙂

Vi ses imorgon!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

