Recension, En sekund i taget, HÖSTLOVSVECKAN

Hej hej! Välkommen till en ny dag på Höstlovsveckan! Idag bjuder jag på en recension.

För ett tag sen fick jag en kommentar med ett boktips. Nu har jag hittat böckerna som är skriv
na av Sofia Nordin. 

Hedvigs familj, vänner, klasskamrater, alla är döda. Febern har tagit död på alla. Men Hedvig överlevde. Varför? Hon vet inte. Staden är full av döda men Hedvig måste försöka överleva. Är hon ensam eller finns det någon annan där ute?

Den här boken var så spännande. Jag var tvungen att läsa ut den så att jag fick veta vad som hände. Riktigt spännande och bra! Beskrivningarna är fina också.

En sekund i  tagetaviary-image-1446057556465[1]
Författare: Sofia Nordin
Serienamn: Det finns två böcker till som är fristående fortsättningar men jag tror inte att serien kallas för något
Numer i serien: 1
Antal böcker i serien: 3
Sidor: 194
Originalspråk: Svenska
Genre: Ungdomslitteratur, Spänning

Vi ses väl imorgon, sista höstlovsdagen?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension, En sekund i taget, HÖSTLOVSVECKAN”

Kommentera

