Recension, Gregor Dödens Labyrint

Kommer ni ihåg Gregor? För runt en månad sen la jag upp en recension av första delen  i serien. Nu har jag läst del två och snart kommer jag läsa del 3. 

Gregor är tillbaka i New York. På lördagarna hjälper han en dam med olika saker och då får han lite pengar och mat. En dag ska han gå ut med sin syster Boots och åka pulka. Plötsligt är hon borta. Var kan hon vara? Snart är Gregor mitt uppe i ett nytt äventyr i Underjord. Det handlar även denna gång om en profetia ,Profetian om Bane. Gregors roll blir att döda den fruktansvärda råttan Bane. Men saker och ting är inte det som det först verkar vara.

Jag gillar denna boken! Jag tycker om sättet den är skriven på, enkelt att läsa och förstå men ändå tydligt och med bra beskrivningar.

Gregor Dödens Labyrint

Författare: Suzanne Collins
Serienamn: Gregor
Nummer i serien: 2
Antal böcker i serien: 5
Sidor: 331
Originalspråk: Engelska
Genre: Barn/Ungdomslitteratur, Fantasy, Skönlitteratur

Har du läst Gregor serien? Kommentera gärna så jag får veta vad du tyckte! 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Recension, Gregor Dödens Labyrint”

Kommentera

