Recension, En liten chock

Johanna Lindbäck är en författare som jag läst mycket av och gillat väldigt mycket också. Dock är nog inget recenserat här. Hursomhelst så gillar jag hennes sätt att skriva och också att läsa om det som hon ofta skriver om, ungdomar.

Gustav går trean på gymnasiet. När han började gymnasiet hoppades han på några saker. Med bara ett par månader kvar har de ännu inte hänt. Men så börjar han prata med Elin och de gör upp en pakt ihop. Om att förändra något- att göra något oväntat.

Jag tyckte om En liten chock. Som sagt gillar jag Johannas skrivsätt, även om jag själv inte kan förklara det hihi. Själva bokens innehåll och handling fångade mig. En del saker förklaras inte förens efter en bit in i boken. Men beskrivningarna är fina. Boken är en fin, rolig och bra kärlekshistoria som också är fylld av massa andra saker.

En liten chock

Författare: Johanna Lindbäck
Sidor: 271
Originalspråk: Svenska
Genre: Ungdomslitteratur, Kärlek

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Recension, En liten chock”

Kommentera

