Recension, Lilla Darling

Jag hittade en bok på biblioteket som jag lånade hem och trots att jag knappt läste på boken innan blev det ganska bra ändå. 

Jerry målar svart kajal runt ögonen varje dag. En del fattar inte varför men för Jerry är det en känsla, han målar en sorgrand. Han har så mycket svart inom sig att han vill visa det svarta också. Jerry bryr sig om sin lillasyster Annie och Lilla Darling. Lilla Darling heter egentligen Diana och hon är helt fantastiskt, tycker Jerry. En del förstår inte hur hon kan vara så fantastisk. Men Lilla Darling är hela meningen med Jerrys liv. Fast hon vet inte om det. Och inte någon annan heller. Frågan är om hon kommer få veta.

Jag är glad att jag hittade denna för jag tyckte om den. Handlingen var bra och kändes inte allt för påhittad. Beskrivningarna var tydliga och bra så att man förstod sammanhanget och känslor hos karaktärerna. Boken tar verkligen upp kärlek, vänskap, olika sexualiteter och olika typer av människor.

Lilla Darling aviary-image-1447227043034[1]
Författare: Johanna Nilsson
Sidor:216
Originalspråk: Svenska
Genre: Ungdomslitteratur, Kärlek

 Vi ses!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

1 thought on “Recension, Lilla Darling”

Kommentera

