Recension, Spring så fort du kan

För ca 2 månader sen nu fick jag ett boktips om en serie skriven av Sofia Nordin. Under min höstlovsvecka recenserade jag första boken, En sekund i taget. Eftersom jag gillade den skaffade jag såklart fram de 2 andra böckerna och här kommer min recension av del 2 vilken är en fristående fortsättning. Recensionen hittar ni HÄR! Jag rekommenderar att man läser första boken innan detta trots att det är en fristående fortsättning eftersom det annars kan vara lite svårt att förstå. 

Spoiler varning!
Ante vet först inte vad han ska göra. Men han bestämmer sig för att följa med Ella och Hedvig ( Det var från Hedvigs perspektiv första boken berättades) till deras gård. Han börjar hjälpa till och snart är det naturligt att mjölka och jobba tillsammans. Fast det blir lite konstigt ibland. Två tjejer och en kille, det finns kanske ingen mer. Vissa obekväma situationer uppstår. Och när de sen märker av annat liv igen, förändras saker ännu än en gång.

Jag tyckte verkligen om denna! Det var riktigt spännande, jag läste ut hela på en dag bara för att få veta vad som händer. Jag gillar beskrivningarna som gör att det är lätt att följa med och känna av alla känslor. Hur ska jag mer förklara? Boken är riktigt bra helt enkelt och det är en stor rekommendation från mig då den innehåller mycket men boken är inte jättelång och inte heller jättekort. Det var kul att läsa från en ny persons perspektiv också.

Spring så fort du kanaviary-image-1447593709861[1]

Författare: Sofia Nordin
Nummer i serien: 2
Antal böcker i serien: 3
Sidor:210
Originalspråk: Svenska
Genre: Barn/Ungdomslitteratur, Kärlek, En annan verklighet

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension, Spring så fort du kan”

Kommentera

