Recension, Gregor Blodets Förbannelse

Jag har tidigare läst en serie om Gregor och nu har jag läst ut bok 3. Mina recensioner hittar ni här: Bok 1 Bok 2
Gregor blir kallad ner i Underjord igen. Men den här gången måste han övertala sin mamma först. Vilket inte är det lättaste. Men till sist bär det av, Gregor, Boots och deras mamma går ner i Underjord. Där  nere har pesten spridits och alla varmblodiga varelser kan drabbas. Det hinner bli dramatiskt innan Boots och Gregor ger sig av med en trupp för att hitta pestmedicinen. På vägen stöter de på olika förhinder och vägen är inte helt enkelt. Men sen tar jakten ännu en ny vändning och boken slutar inte alls som man hade kunnat vänta sig.

Jag tyckte om även denna bok om Gregor. Den var spännande och välskriven. Efter att ha läst 3 böcker börjar jag komma in väldigt mycket i historierna. En rekommendation från mig!

Gregor Blodets Förbannelseaviary-image-1448183349150[1].png
Författare: Suzanne Collins
Serienamn: Krönikan om Underjord

Nummer i serien: 3
Antal böcker i serien: 5
Sidor: 363
Originalspråk: Engelska
Genre: Barn/Ungdomslitteratur, Fantasy

Har du läst något om Gregor?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

