3 Böcker i min bokhylla

Eftersom jag inte har någon utläst bok som väntar på att bli recenserad så tänkte jag plocka 3 böcker från min bokhylla och tipsa om dem istället. Vad har du för böcker i din bokhylla?

Den magiska kappan av Katarina Genaraviary-image-1448350669694[1]

Detta är en ganska lättläst, spännande och bra bok. Den handlar om Livia som får en begagnad kappa. Hon tycker att den sitter perfekt och att den är fin. Men hennes bästa kompis tycker att den är obehaglig och att Livia ska vara försiktig. Kanske är det som damen i butiken sa, att ting också har själar. Men isåfall, vad vill kappan?

 

 

 

 

Mannen som glömde sin fru av Johnaviary-image-1448350696544[1]
O´Farrell

Det
ta är en r
olig, romantisk och dramatisk bok om en man som gjort just detta, glömt sin fru. Och allt annat. Inte sånt som man brukar glömma, som att köpa mjölk. Utan han har glömt hela sitt liv. Han och hans fru var mitt uppe i en skilsmässa när det hände. Men när han ser sin fru blir han kär, men hon har deras

kraschade äktenskap i minnet. Kommer han få minnet, och livet, tillbaka? Denna boken är lite svår och passar även vuxna.

 

 

Nim och den hemliga ön av Weaviary-image-1448350633905[1]ndy Orr

Den här boken var en av mina favoriter när jag var lite yngre. Den är ganska lättläst. Boken handlar om NIm som lever sitt drömliv. Hon bor med sin pappa och sina djur på en ö mitt ute i havet. Hon hjälper sin pappa med hans forskningsarbete och hittar på en massa skoj saker. Men en dag försvinner hennes pappa under en båttur. Nim måste skydda ön och sina djurvänner under en storm,  mot skurkar. Den är spännande,  rolig, varm och handlar om vänskap, livet och mod.

Detta var alla böckerna för idag.

Vi ses!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “3 Böcker i min bokhylla”

Kommentera

