Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Jag har alltid gillat att läsa väldigt mycket och det har ofta blivit så att jag gått till min mina föräldrar och bett om boktips. En bok som de båda läst och tyckt var rolig var just Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann,skriven av Jonas Jonasson,  eller Hundraåringen som jag kommer att kalla den för. Kort och gott, jag antog utmaningen och hoppade in i boken. Och faktiskt, jag gillade den väldigt mycket.

Boken handlar inte bara om Allan Karlsson som ska fylla tresifffrigt och  hur han har det idag, på rymmenaviary-image-1448605466735[1].png, utan man för följa Allan på en resa genom 1900-talet där han på olika sätt hamnar mitt i händelser som sedan ska komma att betyda väldigt mycket för framtiden, fast det vet inte Allan om. Det var faktiskt riktigt roligt samtidigt som man lärde sig lite historia.

Jag rekommenderar denna bok till vuxna, ungdomar och till den som känner att den klarar av en lite svårare bok, med mycket text. Den har ju också blivit film, en film som blev väldigt stor och som jag såg efter att jag läste boken. Jag gillade både boken och filmen!

 

Hoppas att någon har fått lite tips även om om jag vet att många redan har läst denna då den blev väldigt stor. 🙂

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

