Sunes jul

Idag har jag en ganska lättläst bok på lager. 

Idag är det första advent och snart kommer julen. När jag var yngre läste jag nästan alltid denna bok i jultider. Så ja, jag läste alltså om den ett par gånger 🙂 . Men jag tyckte att den var lika kul varje gång ändå. Sunes Jul var ju också julkalender ett år.

Hursomhelst, i denna boken får man följa Sune Andersson och hans familj genom december och alla julsaker som ska ordnas. Det blir lucia, julspel med klassen, paket ska köpas och kakor ska bakas. Allting går inte riktigt som planerat.

En rolig, lättläst bok om familjen Andersson. Det finns väldigt många fler böcker om Sune och det har utkommit många filmer. En uppskattad karaktär alltså! 20151129_132010[1].jpg

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

