Recension; Hemligheternas hus, Vindhäxans hämd

På sista tiden ha jag verkligen fått upp ögonen för fantasy. Men jag har inte så många serier som jag har böcker kvar att läsa i. Därför blev jag glad när jag hittade Hemligheternas hus

3 syskon ska tillsammans med sina föräldrar flytta in i ett nytt hus. Men allt blev inte så bra som de trodde. De kommer nämligen snabbt på att huset tillhört en galen författare och att hans berättelser har vaknat till liv. Syskonen tvingas slåss mot livsfarliga fiender. Om de misslyckas kommer de aldrig att få se sina föräldrar igen.

Jag tyckte mycket om denna bok! Det är en bra ide och det är bra skrivet, bra beskrivet och mycket spännande. Dessutom är det en serie så jag längtar mycket tills jag fått tag i de andra delarna. En ganska lång bok så det finns mycket att läsa.

Hemligheternas hus, Vindhäxans hemlighet

Författare: Chris Columbus & Ned Vizzini
Serienamn: Hemligheternas hus
Nummer i serien: 1
Sidor: 427
Originalspråk: Engelska
Genre: Fantasy20151212_101823[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

1 thought on “Recension; Hemligheternas hus, Vindhäxans hämd”

Kommentera

