Recension: Dagbok för alla mina fans, Det långa loppet

Dagbok för alla mina fans är enligt mig en sjukt rolig serie. Det finns många böcker, de är ganska lättlästa och med mycket bilder. Här på Bokskåpet är böckerna tidigare nämnda HÄR!

Gregs familj ska åka på semester. Bilsemester. De måste alltså trängas i en trång bil, sova nära varandra och stå ut med allt som går fel tillsammans. För bilresan blir inte alls som Gregs mamma tänkt. Helt otippad vinner de till exempel en gris. Mardrömmar kan ju förvandlas till ett äventyr, men är det det som kommer hända i Greg´s fall?

Jag tyckte mycket om denna boken! Jag tror att den skulle passa de flesta, då den både är lättläst, rolig och har bilder i sig. Om man vill börja läsa på engelska kan detta också vara ett bra alternativ.

Det långa loppet
Författare: Jeff Kinney
Serienamn: Dagbok för alla mina fans
Nummer i serien: 9
Antal böcker i serien: 10 ( Så som jag fattat det finns det 10 utgivna böcker och en gör det själv bok. Vet inte om det fortsätter att komma ut nya. Vet du? Skriv gärna i kommentarerna!
Sidor: 223
Originalspråk: Engelska
Genre: Humor

aviary-image-1450107552940[1].png

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

5 thoughts on “Recension: Dagbok för alla mina fans, Det långa loppet”

Kommentera

