Recension; Carlstensveckan

Under min Höstlovsvecka skrev jag om boken Offpist. Det inlägget finns HÄR! När jag läste den visste jag först inte att det fanns en bok innan.  Men, jag har iallafall hittat första boken och läst den. Vilket jag är glad för! 🙂

Ebba har längtat länge efter att få komma till Carlstensveckan. En vecka av segling, kompisar och kul! Hon åker dit tillsammans med sina bästa kompisar Nova och Carro. Lägerveckan blir fylld av massor med känslor, killproblem, tjejbråk, segling och oväntade händelser.

En bra, lagom lång och lättläst bok som känns verklig. En rekommendation från mig!

Carlstensveckan
Författare: Johanna Schreiber
Serienamn: Carlstensveckan
Nummer i serien: 1
Antal böcker i serien: 2 Del 2 är recenserad HÄR! 
Sidor: 223
Originalspråk: Svenska
Genre: Verklighet, Ungdomaraviary-image-1450245774192[1].png

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension; Carlstensveckan”

  1. Asså jag måste faktiskt säga att jag hatar då jag läst en bok och så får jag reda på att det finns en som kommer innan. Jag tycker det suger D: gillar att läsa böckerna i kronologisk ordning haha.

    Anyway! asbra blogg, nu kmr jag få massa nya boktips!:D

    Gilla

Kommentera

