Recension; Hemligheternas hus, Bestarnas kamp

Tidigare har jag läst första boken ur serien Hemligheternas hus. Nu har jag också läst del två. Min recension av del ett, Vindhäxans hämd hittar ni HÄR!

Syskonen Walker är tillbaka i huset. Men det lilla lugnet varar inte länge, snart är de mitt i ett äventyr igen. Precis som förra gången är de inne böckerna som är skrivna av författaren som tidigare bodde i huset. Jakten på boken och på lösningarna fortsätter, men det  gör också flykten från alla odjur de möter. Fast de träffar inte bara på odjur, vänskapsband ska också knytas. Många sanningar och farväl kommer att träffa barnen.

Jag gillade den här boken. Precis som ettan tyckte jag att den var mycket spännande. Jag gillar också idén med att böckerna blir som sanna. Även om böckers kraft inte är riktigt så stor i verkligheten är den nästan det, om man bara vill. En rekommendation.

Bestarnas kamp
Författare: Ned Vizzini & Chris Columbus
Serienamn: Hemligheternas hus
Nummer i serien: 2
Antal böcker i serien: 3 ( Men sista delen verkar inte finnas översatt till svenska ännu 🙂 )
Sidor: 396
Originalspråk: Engelska
Genre: Fantasy

aviary-image-1450897431124[1].png

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

