Recension; Tom Gates fantastiska värld

Jag tycker mycket om att sätta mig in i en lång och lagom komplicerad bok, med mycket text. Men ibland orkar jag inte riktigt det och då tycker jag om att läsa något lättare. Tidigare har jag läst en bok i serien Tom Gates och den recensionen hittar ni HÄR! Det finns många böcker i serien och nu har jag läst en till ( som visade sig vara den första- åhh!, men dock tyckte jag inte att det gjorde något. Jag hängde ändå lätt med i både denna och den andra boken. Vilket var bra!) Som jag sagt tidigare tycker jag att den liknar Dagbok för alla mina fans serien. Vilka jag har nämnt HÄR! Nu är det dags att hoppa in i boken, eller vad tycker ni? 

Tom gillar kolarån, att rita, reta sin syster Delia , ett band som heter DUDE3 och att spela i ett band med sin bästa kompis. Men det finns också mycket som han inte gillar. Som läxor och bananpizza. I boken får man läsa om hans liv. Den är också fylld med mycket bilder och klotter. 20151225_123508[1]

Jag gillade boken. Jag skulle rekommendera boken till den som vill ha något lättläst eller , som jag, en paus från långa, tunga böcker.

 

Tom Gates fantastiska värld
Författare: Liz Pichon
Serienamn: Tom Gates
Nummer i serien: 1
Antal böcker i serien: 8-10 men alla finns inte på svenska tror jag
Sidor: 239
Originalspråk: Engelska
Genre: Humor, Ungdomar

2015-12-25_12.34.04[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension; Tom Gates fantastiska värld”

Kommentera

