Recension; Night World,Nattens döttrar

Nyss recenserade jag del 1 av serien Night World, ni vet serien som är skriven av samma författare som skrev The Vampire Diaries. Recension av del 1 hittar ni HÄR! 

Mark och Mary-Lynette kan inte sätta fingret på vad som är konstigt med de tre tjejerna som flyttat in i huset bredvid. De är släkt med damen som egentligen bor där. De tre systrarna är vackra, smidiga och har ett konstigt beteende. Ju mer Mark och Mary-Lynette tar reda på mer om systrarna desto mer misstänksamma blir de. En kväll följer Mark och Mary-Lynette efter dem in i skogen. De får veta något som de aldrig anat och allt förändras.

Jag tyckte inte att denna boken var dålig men jag älskar den inte heller. Jag vet inte, men jag fastnar helt enkelt inte riktigt för denna serien. Det har kanske med att vampyrer aldrig riktigt varit min grej för jag tycker ändå att den är bra skriven, med bra beskrivningar och en ide som absolut funkar. Har du läst något ur denna serien? Eller älskar du vampyrer? Skriv i kommentarerna!

 

Nattens döttrar
Författare: L.J Smith
Serienamn: Night World
Nummer i serien: 2
Antal böcker i serien: 10
Sidor:233
Originalspråk: Engelska
Genre: Skräck, Fantasy

 

aviary-image-1451305967049[1].png

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

