Recension, Som om jag frågat

Johanna Lindbäck har skrivit flera ungdomsböcker som jag har läst. Det är bara en av dem som jag har recenserat här på Bokskåpet och vill ni läsa den recensionen så finns den HÄR! 

Allt förändras när John ska börja nian. Hemma är det jobbig stämning mellan hans mamma och pappa, de är tysta och sura. John har börjat vänta på att de ska berätta att de ska skiljas men det samtalet kommer inte. Istället ska de flytta isär och  ta en paus.  Hans kompis Lucas har blivit ihop med John´s granne och vän sen barndomen, Saga. John känner sig ensam och övergiven. Men är han verkligen det?

Jag tyckte denna boken var bra! Det känns äkta det som hon skrivit. Karaktärerna är verklighetstrogna. Jag gillade den och skulle rekommendera den!

Som om jag frågat
Författare: Johanna Lindbäck
Sidor: 250
Originalspråk: Svenska
Genre: Ungdomar, Verklighet20151231_121538[1].jpg

Detta var årets sista recension, vid tolvslaget kommer ett litet extra inlägg upp. 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

