Recension; Larma, släcka, rädda i Rosengädda

För ett tag sen fick jag ett boktips av min mamma. Hon hade läst boken Rosengädda nästa och trott att den skulle passa mig, vilket den gjorde. Så när jag hittade den fristående fortsättningen som e-bok så laddade jag hem den. 

Tessan och hennes get har flyttat in i det gamla stationshuset. Hon ska renovera det eftersom det är rejält slitet. Sen ska hon öppna en restaurang där. Jonny är en föredetta brandman, numera brandinspektör. Han är ensam och på kvällarna sitter han bakom fördragna gardiner och tittar på 3D filmer om delfiner. När byarådet får reda på att Tessan har ett stort hus att renovera och ska göra det skälv tycker de att Jonny ska hjälpa henne. De båda personernas liv ändras och utvecklas när de möts.

Jag gillade denna boken! En härlig bok om mod, passion, livet och rädsla. Jag rekommenderar denna boken och den passar absolut äldre vuxna också!

Larma, släcka, rädda i Rosengädda
Författare: Emma Hamberg
Nummer i serien: 2
Antal böcker i serien: 3
Sidor: 350
Originalspråk: Svenska
Genre: Roman

Ps. Tyvärr lyckas jag inte få in en bild på omslaget men länkar en sida om boken om ni vill se hur den ser ut, eller läsa mer om den.  🙂 Larma, släcka, rädda i Rosengädda

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension; Larma, släcka, rädda i Rosengädda”

Kommentera

