Recension, Världens viktigaste kyss

Idag hoppar vi rätt in handlingen 😉 .

Harry och Craig har bestämt sig för att slå världsrekord i längsta kyss. De ska kyssas i 32 timmar. En webbsändning av kyssen sprids genom världen och det är många som följer kyssen. Många hejar på dem och uppmuntrar dem. Men alla är inte possitiva. De får också höra många som äcklas av att de är två killar som pussas.

I denna boken får man följa olika killar som alla är gay. Deras historier är viktiga och det uppmärksammar allt hat och hemska saker man får utstå bara för att man gillar någon av samma kön.

Jag är riktigt glad över att jag fått tag i denna. Att uppmärksamma HBTQ är mycket viktigt och jag gillar sättet det görs i denna boken. Dock hade jag lite svårt att komma in i boken. Förmodligen berodde det på att den är berättad av ett eko av de som dog i Aids. De minns tillbaka på saker som hände dem och hur det var för dem. Men när jag kom in i det tycker jag att det ger  det där lilla extra till boken.

Titel: Världens viktigaste kyss
Författare: David Levithan
Sidor: 196
Originalspråk: Engelska
Genre: HBTQ, Livet

20160111_160742[1].jpg

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension, Världens viktigaste kyss”

Kommentera

