Läslistan

Från att var totalt ovetandes om vad jag ska läsa gick jag till en lista med böcker som står på kö. Alla böcker finns också länkade till bokus sida om ni vill läsa lite mer om dem. Vad ska du läsa härnäst? 

-De utvalda, Del 3 Hemligheternas rike av Kristin Cashore. Del 1 och Del 2 är lästa så ska såklart läsa sista delen också.

-The Mortal Instruments, City of Lost Souls av Cassandra Clare. Del 1Del 2 och Del 4 är recenserade och som det kanske märks älskar jag verkligen denna serien. Har väntat superlänge på att boken ska komma ut och nu står jag på en väntelista på biblioteket.

Etthundra mil av Jojo Moyes. 
Mamma har läst det mesta av Jojo Moyes och hon verkar vara en riktigt bra författare. Nu ska jag äntligen ta tag i att läsa hennes böcker och Etthundra mil blir den första.

En man som heter Ove av Fredrik Backman. Det är kluvna åsikter om denna boken. Men eftersom den nu också har blivit film så tänkte jag att jag nog också ska läsa den så vi får väl se vad min åsikt blir. 😉

Vårjakt i Rosengädda av Emma Hamberg. Del 2 har jag skrivit om här och jag älskade båda de tidigare böckerna. Nu hoppas jag få njuta till denna också.

20160106_133156[1]Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Har inte så mycket mer att säga än att jag tycker denna verkar vara en mysig feelgood bok.

– Alibi AB av Christina Larsson.  Har sett denna ett par gånger och den verkar rolig och bra så tänkte att den skulle passa mig.

Den som väntar av Kristin Emilsson.  Skrev om del ett nyss. Vet inte vad mer jag ska säga än att jag är såå sugen på att läsa denna boken!

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Har ju läst en hel del av Sarah Dessen, senast Allt och lite till. Älskar hennes böcker så vill gärna läsa de som jag ännu inte läst!

Det var allt för idag! 9 böcker som förhoppningsvis snart kommer upp som recensioner här. Har du läst någon av dessa? Eller skulle du vilja läsa någon? 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

11 thoughts on “Läslistan”

Kommentera

