Recension; Legendtrilogin, Champion

Legend och Prodigy är de första delarna i Legendtrilogin av Marie Lu. Tredje delen heter Champion och nu har jag läst den också. 

Day och June har gjort mycket för varandra och för Rebubliken. Rebubliken med sin elektor Anden har det inte lätt. Kriget mot Kolonierna är inte långt bort. I centrum av detta finns Day och June. Till pesten finns ännu inget botemedel men det försöker forskarna att hitta. Kommer June och Days kärlek att hålla under prövningarna de utsätts för? Kommer de ens att överleva? Vad kommer hända med Rebubliken?

Boken är, precis som de två första delarna, skriven ur båda huvudpersonernas perspektiv. Jag tycker att det funkar bra i denna serien eftersom de uppfattar saker lite olika.

Jag tycker att boken är helt okej, men kan inte säga att jag älskar den eller blir riktigt lika uppslukad som i de tidigare böckerna. Legend fångade mig väldigt bra, Prodigy ganska bra.  Kan inte säga på rak arm vad exakt det är som skiljer. Det har ju gått ett tag sedan jag läste de första böckerna, så kände att jag tappade storyn lite grann, vilket kan ha påverkat. Mot slutet tycker jag dock att spänningen ökar lite. Rekommenderar ändå trilogin!
Vad tyckte du om Legendtrilogin? 

Boken finns bl.a på adlibris och bokus. Förresten så finns det ju en Legend-film också! Nämnde den superkort i min bokrecension men har ännu inte sett den. 20160121_174904[1]Någon av er som har sett den? 

Champion
Författare: Marie Lu
Serienamn: Legendtrilogin
Nummer i serien: 3
Antal böcker i serien: 3
Sidor: 336
Originalspråk: Engelska
Genre: Dystopi, Ungdomslitteratur

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

