Recension, Mitt perfekta liv

Jaha, då var ännu en Sarah Dessen bok utläst och jag kan stryka den från läslistan. Detta blir den fjärde Sarah Dessen boken som recenseras här. Tidigare har jag skrivit om Du glömde säga hejdåBlunda och hoppa och Allt och lite tillHar du läst någon av Sarah Dessens böcker?

Macy har en lång sommar framför sig. Hon ska jobba på biblioteket, plugga och vara så perfekt som det bara går. Men sommaren kommer inte att bli så som Macy först trodde. Hon får ett jobb på en cateringfirma och träffar Wes. Till sin stora förvåning upptäcker hon att hon kan prata med honom om allt möjligt. Till och med om sin döda pappa.

Boken tar på ett snyggt sätt upp hur man egentligen är perfekt och vad livet handlar om. Jag gillar både Macy och denna boken mycket! Den är ganska lik de böckerna som jag nämnde i början av inlägget, men det gör inte mig något, då jag tycker att de är bra skrivna,mysiga, härliga och trevliga att läsa. Att boken dessutom är ganska tjock ser jag som ännu ett plus, då det finns mycket att läsa! Rekommenderas starkt!

Titel: Mitt perfekta liv
Författare: Sarah Dessen
Sidor: 444
Originalspråk: Engelska
Genre: Ungdomslitteratur, Kärlek, Romaner

Ni hittar boken på adlibris och bokus. Får tyvärr inte in en bild idag, hoppas det är okej ändå. 🙂 

 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

6 thoughts on “Recension, Mitt perfekta liv”

Kommentera

