Recension, Baddaren

Skönlitteratur är ju alldeles underbart så det får man väl aldrig nog av? Inte jag iallafall och särskilt inte när personer som Emma Hamberg skriver så fantastiskt :).

Baddaren handlar om Maja som bor på en ö tillsammans med sin man Pelle. Pelle är 30 år äldre än Maja och konstnär. Maja försökte som konstnär men när hon inte känner att det funkar vill hon göra något annat. Hon startar därför en simskola för vuxna. Men det blir inte riktigt som hon tänkt sig, då det bra är tre anmälda. Det är tonåringen Alex, trädgårdsmästaren Jens och kulturjournalisten Karin som kommer dit. Inte för någon av personerna på ön blir de två veckorna som de tänkt sig. De två veckorna kommer också att förändra livet för dem allihop.

Åh, vad mycket jag tycker om Baddaren! Jag riktigt längtar tills jag kan sätta mig och läsa en stund igen. Beskrivningarna är tydliga och fina, karaktärerna starka och miljön fin. Vissa gånger har de det inte så lätt och då märks det tydligt i texten så jag känner med karaktärerna. Men det finns också humor. Rekommenderas varmt!

Baddaren
Författare: Emma Hamberg
Sidor: 372
Originalspråk: Svenska
Genre: Skönlitteratur, Romaner

Sammanfattning: En härlig feelgood roman, med humor och känslor. 

Finns att köpa på Adlibris , som ebok på Bokus och CDON.

Har du läst något av Emma Hamberg? Jag har tidigare skrivit om hennes bok Larma, släcka, rädda i Rosengädda.

20160125_173732[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

3 thoughts on “Recension, Baddaren”

Kommentera

