Recension, Livet efter dig

Som jag skrev i min läslista så har jag varit riktigt sugen på att läsa Jojo Moyes, men att Ettthundra mil skulle vara den bok jag läste först stämde visst inte riktigt, för när jag letade i bokhyllan så blev Livet efter dig den jag hittade först. 

Lou Clark brukade jobba på ett café. Hon tyckte om jobbet mycket. Men sen blir hon av med det jobbet och hon börjar leta efter ett nytt jobb. Detta är dock inte helt enkelt.      Will Traynor var en framgångsrik affärsman med mycket flickvänner ända tills en motorcykelolycka tog ifrån honom allt. Han blir totalförlamad och måste ha någon hos sig hela tiden. Lou tar jobbet som hans sällskapsdam. Vad ingen av dem vet är att de kommer att förändra varandra för alltid.

Denna boken fångade mig väldigt mycket! Den tog upp viktiga ämnen, kärlek, innehöll värme, känsla, skratt och gråt. En underbar historia som jag verkligen rekommenderar!

Det finns en fortsättning också, Arvet efter dig. Har du läst nåt av Jojo Moyes? 

Livet efter dig20160201_161127[1]
Författare: Jojo Moye
Nummer i serien: 1
Antal böcker i serien: 2
Sidor:398
Originalspråk: Engelska

Genre: Roman
Finns på: bokusadlibris och cdon

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

7 thoughts on “Recension, Livet efter dig”

Kommentera

