Recension, Vårjakt i Rosengädda

Nu har jag då läst ut tredje och avslutande delen i serien om Rosengädda. Jag har tidigare tyckt mycket om både ettan och tvåan. Emma Hamberg var även författare till en annan bok som recenserades här nyss. 

Tessan har en dotter, en restaurang, en get och flera pappor till sin dotter Marta. Allt man kan önska. Men det är ganska svårt att sköta en hel restaurang ensam så hon söker efter någon som kan hjälpa henne. Fast denne någon skulle inte få något annat än mat och husrum i betalning. Vem vill ha det jobbet? Någon verkar det som, för efter ett tag dyker Erland upp. Erland som väldigt gärna vill jobba hos Tessan. Hon låter honom stanna och snart utvecklas saker som ingen hade anat skulle hända.

Jag tycker mycket om denna avslutande boken! Den är härlig, rolig, sorglig här och var, och det är mycket och fina beskrivningar. Det känns enkelt att följa med i historien. Som jag sagt tidigare rekommenderar jag denna serien, men jag tycker som vanligt att man ska läsa den i ordning!

Vårjakt i Rosnegädda
Författare: Emma Hamberg
Serienamn: Rosengädda
Nummer i serien: 3
Antal böcker i serien: 3
Sidor: 361
Originalspråk: Svenska
Genre: Romaner, Feel-good
Finns på: bokuscdon

Jag läste den som e-bok men länkar till fysiska böcker. Har du läst något av Emma Hamberg? Hmm, nu har jag problem med att få in en bild igen. Ska se om jag kan lösa det i efterhand. 🙂 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

5 thoughts on “Recension, Vårjakt i Rosengädda”

Kommentera

