Lånat

En hyfsat tom eftermiddag fylldes med ett kort besök på biblioteket och som vanligt gick jag inte tomhänt där ifrån. Detta är vad jag fick med mig hem.

20160205_154450[1]The Young World, del 1,  Överlevarna av Chris Weitz. En bok som säkert många av er har hört talas om. Jag har läst ett par recensioner om den och tyckte den verkade bra. Har också länge tänkt låna den som e-bok men nu blev det en fysisk istället. Finns bl.a. på adlibrisbokus

20160205_154312[1]Den femte vågen av Rick Yancey. En omtalad bok som också har kommit som film. Verkar hur spännande som helst enligt mig så är sugen på att läsa boken för att sätta mig in i storien. Finns bl.a. på bokusadlibris. Har du sett eller läst Den femte vågen? Skriv gärna vad du tyckte! 

20160205_154210[2]Maze Runner, I Dödens Labyrint av James Dashner. Också denna bok är välkänd och filmatiserad. Har du sett någon av filmerna? Skriv gärna vad du tyckte! Vet inte varför det tar sån tid innan jag läser kända böcker men jaja. Finns på bl.a. adlibrisbokus.

20160205_154107[1]Nu lämnar vi fantasyspåret för lite annan litteratur. Girl Online av Zoe Sugg. Eller Zoella som Zoe är med känd som på sin youtubekanal. Haha tog faktsikt bara denna för det snygga omslaget, men den verkar faktiskt bra och interessant! Finns på bla. bokusadlibris.20160205_154342[1]Det är jag som är Caroline av Peter Barlach. Ja, inte så mycket att säga här. En bok om en 17-årig tjej, ska bli kul att se hur Peter Barlach har valt att skriva denna.

Och detta var de fem böckerna som jag fick med mig hem idag. Ska blir kul att se vad jag tycker, recension kommer såklart när de är utlästa. Vad läser du just nu? Har du läst någon av dessa? Kommentera gärna!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Lånat”

Kommentera

