Recension, Det lilla bageriet på strandpromenaden

En bok som jag flera gånger sett på bibliotekets e-bok sida är Det lilla bageriet på strandpromenaden. Jag nämnde den också i min läslista

Polly är 32 år och hade ett företag med sin pojkvän. Men företaget går i konkurs och Polly vill börja om. När hon letar efter en ny bostad hittar hon ett ruckel en bit bort från staden hon tidigare bodde i. Trots sin väninnas avrådan flyttar hon dit. Hon börjar baka bröd igen, träffar ett gäng fiskare och räddar en lunnefågel. Hon får en nystart i livet men det är inte alltid lätt.

Det lilla bageriet på strandpromenaden är en ganska typisk feel-good bok. En karaktär som gör något nytt, skaffar ett husdjur, hittar sitt intresse. Men, att den är en sån bok gör att jag gillar den, eftersom jag tycker om att läsa sådana böcker. Jag tycker att den är mysig, fin och ganska lättläst, alltså att den är skriven på ett sätt som är lätt att följa med i. Beskrivningarna av brödet som bakas gör mig riktigt sugen på bröd och det är ju bra!

Har du läst något av Jenny Colgan? Skulle du vilja? Kommentera gärna!

Det lilla bageriet på strandpromenaden2016-02-08_07.55.55[1]
Författare: Jenny Colgan
Sidor: 412
Originalspråk: Engelska
Genre: Feel-good roman

Finns på: adlibrisbokuscdon

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension, Det lilla bageriet på strandpromenaden”

Kommentera

