Filmer att se

Nu är det Filmfredag igen och idag tänkte jag lista några filmer som jag skulle vilja se. Alla filmerna har en bok som inspiration och det är böcker jag läst eller vill läsa. Om du har sett någon av dessa, skriv gärna en kommentar om vad du tyckte! 

Först ut är Cirkeln. Det var väldigt länge sen jag läste ut trilogin, och det gjordes fort då jag var helt fastklistrad. Ända sen filmen kom ut har jag velat se den men det har aldrig blivit av. Då jag verkligen gillade böckerna hoppas jag att jag kan känna igen mig i filmen och ryckas med så som jag gjorde i böckerna. Jag har skrivit lite om böckerna här.

Namnlös
Trailer

En bok som fått vänta ett tag på att komma hem till mig är Mazerunner, i dödens labyrint. När den är utläst ska jag se filmen. Verkar också väldigt spännande!

mazerunner.png
Trailer

Sen har vi The Mortal Instruments serien med 6 böcker. Jag har läst fyra och den första finns på film. Jag älskade verkligen böckerna och har själv lite bilder i huvudet  över hur jag tänker att det ser ut. Förmodligen ser det inte ut precis så i filmen, så det ska blir riktigt kul att se hur någon annan har tolkat den. Del 1del 2 och del 4 finns recenserade här i Bokskåpet. Filmen är baserad på första boken, Stad av skuggor.

tmi.png
Trailer

Nu till en bok som jag läste ut ganska nyligen, Livet efter dig ( Me before you på engelska) av Jojo Moyes. Jag blev tagen av boken och visste inte alls om att det fanns en film. Efter att ha kollat på trailern såg det inte alls ut som jag hade tänkt, men jag kommer ändå att se filmen. Recension av boken här. Hade du föreställt dig miljöerna så? 

mebeforeu.png
Trailer

Jag läste en hel del om The 5th wave och sen lånade jag hem den svenska boken. Alltså ska jag snart börja läsa boken och det känns som att den kommer passa mig. Sen har jag kollat på trailern till filmen och den verkar sjukt bra! Är så taggad!!

the5tfwave.png
Trailer

Dessa filmer är jag väldigt sugen på att se. Bilderna kommer från videoklippen på youtubekanalerna. Vad vill du kolla på för film?

 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

6 thoughts on “Filmer att se”

Kommentera

