Den 24 – Läslistan

Idag är det den 24 februari vilket innebär 10 månader till julafton! Som litet barn räknade jag ofta månaderna, haha. Idag tänkte jag fortsätta den vanan och lista ett par böcker som jag skulle vilja läsa. Men, förhoppningsvis slipper jag vänta 10 månader :D. 

I Vansinnets Öken av James Dashner. Jag väljer att endast nämna del två i Maze Runner serien, men jag är väldigt sugen på att läsa alla böckerna. Jag tyckte mycket om ettan.

Arvet efter dig av Jojo  Moyes. Den fina Livet efter dig fångade mig och nu vill jag gärna veta hur historien fortsätter.

Du är aldrig ensam av Sarah Dessen. En av Sarah Dessens böcker som jag inte har läst. De andra liknande böckerna tycker jag mycket om.

Den tomma stolen av J.K. Rowling. Här har vi en författare som de flesta nog känner igen efter de fantastiska böckerna om Harry Potter. Men denna bok har inte ett dugg med honom att göra utan är en vuxenroman. Vore riktigt roligt att utforska J.K Rowling lite mer!

Girl online on tour av Zoe Sugg. Detta är ännu en uppföljare, ettan var riktigt mysig enligt mig. Ska bli kul att se vilka äventyr karaktärerna hamnar i.

Dessa är jag sugen på att läsa. Vad vill du läsa? 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

