This or That

Hej på er! Välkomna tillbaka till Sportlovsveckan! Idag blir det ett nytt sorts inlägg, This or That. Det går ut på att man har två alternativ och så ska man välja det som man gillar bäst.

1. Bara en bok/ Serie

Om jag tycker om boken så har jag ju ett par till som jag förmodligen gillar.

2. Boken först/ Filmen först

Boken!! Men sen gärna filmen efter.

3. Låna / Köpa

Skulle aldrig ha råd att köpa allt jag läser, bibliotek heter lösningen.

4. Pocket / Inbunden

Hmm, båda? Beror liksom på vilken bok det är, hur tjock den är och så. 

5. Lyssna/ Läsa

Inte lyssnat på så mycket böcker än men tycker att det verkar smart, då kan man ju gå och läsa samtidigt, eller ja vad man nu vill göra :). 

6.Vika in kanten/Bokmärke

Stör mig lite på invikta kanter, särskilt om jag lånar en bok. Nepp bokmärken ska det va. Mycket enklare om man vill läsa om en bok också. 

7.Lång/ Kort berättelse

Olika här också, ofta kul med en tegelsten om det är en bra bok, men ibland blir det för mycket. Beror ju på var man drar gränsen också. 

8. Ute i solen/ Uppkrupen i soffan

Haha, har alltså inget emot solen men när jag ska läsa gör jag det oftast inne. Fast att ligga på stranden med en mysig pocket är ju inte dåligt. 

Detta var allt för idag. Vad föredrar du? 

 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

