Lånat 3.0

Ja, än en gång har nya böcker fått komma hem till mig ett tag. Idag följde jag med några vänner till biblioteket utan planer på att låna nåt, men som vanligt lyckades jag inte hålla mig. Vad ska du läsa härnäst?

Denna plockades åt min kompis men det slutade med att jag fick med den hem istället. Har inte hört något om författaren Esme Kerr innan så jag hoppas att jag gillar den. Baksidetexten berättar om en spännande historia innehållandes hemligheter, upptäckter och spioneri.

aviary-image-1456763899741[1]
Flickan med glasfågeln
Arto Paasilinna har plockats fram ur hyllorna tidigare och denna , inte så jättetjocka ,boken verkar lite underhållande.

aviary-image-1456763922903[1]
Hett blod, kalla nerver
Nu till en fotbollsbok, vilket var ett tag sen jag läste. Författaren Mikael Thörnquist har jag läst en del av tidigare, bl.a. här. Förut fotboll handlar boken också om huvudpersonens vardag och vad hon ”ska” och ”inte ska” göra. Verkar mycket intressant!

aviary-image-1456764285441[1]
Fotbollshoran
Lite overkliga böcker måste såklart också finnas och idag lånade jag faktiskt hem en bok som jag länge funderat på att låna. Den är skriven av James Frey. Jag läste en bra recension om boken här.

aviary-image-1456763943153[1]
Endgame, Kallelsen
På lite olika ställen har jag hört folk som har läst denna och jag har velat låna hem Som eld som är skriven av Sara Lövestam. Är väldigt sugen på att själv få läsa den. Tja, nu har jag den.. 😉

aviary-image-1456764318212[1]
Som eld
Sist ut idag är en bok av Katarina von Bredow. Precis som när jag hittade den här boken var det en kompis som hittade den åt mig. Hihi, såklart lånade jag hem den. Har tidigare gillat hennes texter mycket.

aviary-image-1456763877335[1]
Bara inte du
Har du lånat något på senaste tiden? Eller har du läst någon av dessa? Lämna gärna en kommentar! 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Lånat 3.0”

Kommentera

