Recension; Etthundra mil

Efter att jag läste Livet efter dig av Jojo Moyes har jag varit riktigt sugen på att läsa mer av henne. Det finns mycket som hon har skrivit och jag vill gärna fortsätta utforska hennes verk.

Jess liv är inte det enklaste. Hennes man har lämnat henne och ekonomin är inte så bra. Hon jobbar mycket för att ens få det att gå ihop. Hemma har hon två barn, en kille som blir mobbad i skolan, Nicky,  och en tjej som tycker väldigt mycket om matte, Tanzie.  Ed är indragen i en insiderskandal och är avstängt från jobbet. Han kommer att ställas inför rätta och kan straffas. Hur kommer det sig att deras vägar möts?

Min mamma kallade denna boken för underbar. Visst, jag håller delvis med, men när jag läste boken upplevde jag det inte som direkt, underbart. Jess och barnens liv är ganska trassligt och de har det jobbigt. Dock tyckte jag att slutet på boken var väldigt, så kallat,  underbart. Samtidigt kan jag absolut inte kalla boken för dålig, varken i handling eller beskrivningarna. Den är väldigt bra beskriven och jag kommer lätt in i historien och följer enkelt med. Det är ju bra att det finns såna här bra böcker som visar att alla människor inte lever på samma sätt. Humor, värme, kärlek och jobbiga situationer, denna boken har det mesta. Jag är väldigt glad att jag läste den och skulle definitivt rekommendera den, var bara beredd på att allt inte är en dans på rosor. 

Har du läst något av Jojo Moyes?

Etthundra mil
Författare: Jojo Moyes
Serienamn:
Sidor: 313
Originalspråk: Engelska
Genre: Roman, Feel-good
Finns bl.a på: adlibriscdonbokus20160229_203601[1]

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

5 thoughts on “Recension; Etthundra mil”

Kommentera

