Recension, Bara inte du

Katarina von Bredow är en författare  som jag läst en del av. Tidigare har jag gillat de verklighetstrogna berättelserna. En bok finns recenserad här och det är Knappt lovlig. Idag har jag tagit baksidestexten för att förklara handlingen.

 ”Emma är bra på att gå balansgång. Hon balanserar mellan sina skilda föräldrar, sina vänner och det faktum att hon fyller tjugo och plötsligt ska vara vuxen på allvar, med jobb och egen lägenhet. Men när närmaste väninnans pojkvän ringer på dörren och en svindlande närhet uppstår, slaknar linan för Emma och hon börjar vackla. Inte blir det bättre av att hennes allra bäste vän Markus börjar glida undan och syssla med saker som visar sig bli farliga för dem båda …”

Ja, som det kanske märks är detta verkligen en relationsbok. Den är fylld med olika relationer och de problem som kan uppstå i dem. Livet alltså, kort sagt. Det jag verkligen gillar med denna boken är att den är intressant hela vägen. Redan i början fångar den mig och sen vänds sidorna i hopp om att få veta hur saker ska gå. Det bildas alltså spänning utan att saker ska behöva bli overkliga.

Jag gillar det fina språket med detaljer och flyt. Återigen har Katarina von Bredow lyckats mycket bra! Jag rekommenderar verkligen denna ( och hennes andra böcker) till dig som gillar verklighet och kärlek!

Har du läst någon av Katarinas böcker? Blev du lite sugen på att läsa dem nu? Lämna en kommentar!

Bara inte duaviary-image-1456763877335[1]
Författare: Katarina von Bredow
Serienamn:
Sidor: 327
Originalspråk: Svenska
Genre: Kärlek, Relationer
Finns bl.a på: bokusadlibriscdon

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

5 thoughts on “Recension, Bara inte du”

Kommentera

