Lånat 4.0

Snaaart är det påsklov! *phu* Jag insåg att min stora bokhög har krympt drastiskt och därför åtgärdade jag problemet med några biblioteksturer.  Nu har jag så att det räcker och blir över.Genomgången börjar nu!

Engame, Spelet av James Frey. Uppföljaren till den här boken. Denna är också en lång bok, precis som Kallelsen.

aviary-image-1458760959644[1]

Sofia Nordin har tidigare fångat mig den här boken och den här trilogin. För Natthimmel blev hon nominerad till Augustpriset. 

aviary-image-1458760857110[1]

Varken författaren Susin Nielsen eller boken Du är ett geni har jag hört om innan. Men det verkar vara en bok om livet och ett geni, vilket låter bra ju! 😉

aviary-image-1458760933344[1]

Jag vill inte möta världen i tårar har ett omslag och en titel som fångar läsaren och jag blir intresserad. Sara Wikman är författare till denna.

aviary-image-1458761170449[1]

Som jag nämnt visste jag inte om uppföljarna till Den femte vågen men det hindarde inte mig från att bli intresserad av Det oändliga havet som är bok två. Rick Yanceys bok var lite svår att få att bli bra på bild, därav den något lustiga vridningen.

aviary-image-1458761117935[1]

När jag räknar så har jag läst fem böcker av Sarah Dessen. Det är dennadennadennadenna och en som inte är recenserad men som jag  nämnt här. Du är aldrig ensam verkar likna ovanstående.

aviary-image-1458761141797[1]

 

Detta var alla fysiska böcker jag lånat hem nu innan påsk. Ska se om jag kan hitta  någon e-bok också. Har du något tips? 🙂

Har du läst någon av dessa? Kan du rekommendera den? Har du lånat något på senaste tiden?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Lånat 4.0”

Kommentera

