Recension, Irene Panik

Efter att mamma läst ut boken som jag gav till henne i födelsedagspresent, så lånade jag den. När jag läste den var jag dessutom tvungen att gå runt och ordvitsen att jag ska läsa i ren panik. Irene Panik. *badum tss*. Brukar du dra ordvitsar? 😉

Irene Pährson bor på en gård på landet med sin man Björn, tre tonårsbarn, en get, hästar, katter och hundar. I hemmet är det Irene som gör det mesta, som att ta hand om djuren och barnen. Men en dag får hon nog. Hon ger sig av på en resa genom Sverige. Under resan får hon träffa personer som kommer att betyda mycket  för henne.

Jag gillar verkligen denna! Det viktiga budskapet varvas med humor. Texten är underhållande och med bra flyt. Det är spännande att följa Irene och boken överraskar mig faktiskt ett par gånger. Innan hade jag inte läst något av Carin Hjulström men jag kan absolut tänka mig att läsa mer av henne! Rekommenderas starkt!

2016-02-19_20.33.01[1]

Titel: Irene Panik
Författare: Carin Hjulström
Serienamn:
Sidor: 299
Originalspråk: Svenska
Taggar: Romaner, Humor
Finns bl.a på: cdonadlibrisbokus

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension, Irene Panik”

Kommentera

