Recension; Jag vill inte möta världen i tårar

Som jag nämnde här så har denna boken, Jag vill inte möta världen i tårar, ett omslag och en titel som känns intressant. 

Sanna hänger med killar och går på fester. Många av dem hon hänger med är äldre och har bil. Hon är kär i Johnny, som är cool. Frågan är om han är lite för cool för att det ska kunna funka? En dag dyker Rebecka upp och saker förändras.

Jag hade ingen aning om vad denna boken skulle handla om, men hade kanske ändå inte tänkt att det skulle vara fester och alkohol inblandat. Fast det funkar bra och handlingen stämmer nog ändå överens med titeln.

När det gäller bokens ”kurva” så dyker det upp nya saker som gör att handlingen känns intressant och mitt intresse hålls kvar. Texten är lätt att följa med i och den är beskrivande. Ja, denna boken var bra och jag rekommenderar den! 

Har du hört talas om denna boken? Gillar du omslaget och titeln? 

Titel: Jag vill inte möta världen i tåraraviary-image-1458761170449[1]
Författare: Sara Wikman
Serienamn:
Sidor: 245
Originalspråk: Svenska
Taggar: Kärlek, Ungdomar
Finns bl.a på: bokusadlibriscdon

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

