Recension; Natthimmel

Det har blivit mycket verklighetstrogna böcker på sistone. Jag har inte haft lust med fantasy och så enkelt är det när jag ska välja bok. Snart ska jag nog läsa fantasy iallafall  (-fick ju hem denna!!) . Hursomhelst, idag recenserar jag en bok av Sofia Nordin. Jag har läst några andra böcker av henne, de hittar du längre ner i inlägget. 

I Tildas familj håller man saker för sig själv. Dörrarna är stängda och känslorna instängda. När Tildas bästa vän Adina flyttar blir inte saker lättare.  Men så blir hon vän med Jesper, som håller på med lajv. Han är glad och i hans familj är saker annorlunda än i Tildas. Saker börjar falla på plats med hjälp av Jesper.

Första intrycket? Omslaget och titeln förde mina tankar till mystiska saker och kanske lite övernaturligt. Men det var inte riktigt det boken handlade om.

Jag gillar boken, men inte mycket mer. På ämnet ”Att hitta sig själv” finns mycket att skriva om och jag tycker att Sofia Nordin får med mycket när hon berättar om rädslor och Tildas situation hemma. Det känns verkligt och förmodligen känner många väl igen sig i hennes tankar.

Titel: Natthimmel aviary-image-1458760857110[1]
Författare: Sofia Nordin
Serienamn:
Sidor: 284
Originalspråk: Svenska
Taggar:  Kärlek, Ungdomar
Finns bl.a på: adlibrisbokuscdon
Annat av författaren: Trilogin där första boken finns recenserad här, andra här och tredje här. Och kärleksboken Det händer nu

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension; Natthimmel”

Kommentera

