Recension; Förlorade själars stad

The Mortal Instruments är en av mina favoritfantasyserier. (hmmm, är det ens ett ord??). Femte delen har nyss kommit ut på svenska. SPOILER ALERT!

-Jace är fri från demonen och Sebastian är död. Det var i alla fall vad Clary och de andra trodde. Men plötsligt är de båda borta och ett sökande uppstår. Clary är utom sig av oro. Kommer Jace vara sig själv om de hittar honom? Kommer de ens hitta honom? –

Första intrycket? Det måste verkligen ligga ett stort jobb bakom denna serie med sex långa välskrivna böcker om en helt ny värld! Vilket såklart gäller andra böcker också.

Jag minns inte när jag  läste föregående böcker men det var någon gång under 2015. Trots att jag inte kommer ihåg riktigt allt så knyter Cassandra Clare ihop händelser från tidigare böcker bra så att minnet friskas upp.

Om du läst de andra böckerna vet du kanske att texten är inte är i det lättaste lagret och jag gillar att kunna koncentrera mig ordentligt för att verkligen hänga med. Detta är anledningen till att denna recension dröjde lite, då jag inte haft så mycket tid senaste veckan.

Som jag redan nämnt är detta en otroligt välskriven bok, med detaljer och logik som funkar. Spänningen och kärleken finns där. Avslutar denna halvt spretiga text med att säga att jag verkligen rekommenderar denna serien!

Titel: Förlorade Själars Stad
Författare: Cassandra Clare
Serienamn: The Mortal Instruments
Nummer i serien: 5
Antal böcker i serien: 6
Sidor: 589
Originalspråk: Engelska
Taggar: Fantasy
Finns bl.a på: cdonbokusadlibris
Annat av författaren: Bok 1Bok 2Bok 4 i TMIaviary-image-1459868761108[1]

Okej, jag var inne på bokus och då kom Himmelska Eldens Stad upp! Förväntad leverans vecka 22. Alltså behöver jag inte vänta alls så länge som jag trott på att få läsa ut serien på svenska. Någon annan som är lika exalterad? Kram på er!  < 3

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

4 thoughts on “Recension; Förlorade själars stad”

  1. Omg älskar The mortal intruments!! Har precis läst Fallna änglars stad så vågade inte riktigt läsa allt du skrev haha, men guuud visste inte att Himmelska eldens stad skulle komma så tidigt!!?? Var förberedd på att få vänta ett bra tag till, men detta är ju amazing!!

    Liked by 1 person

Kommentera

