Recension; Akutbjällran

Hörni, ledsen att det varit lite tomt här på Bokskåpet de senaste två, tre veckorna! Jag har haft en hel del inbokat, både i skolan och privat, men nu ska jag försöka hitta tiden till att läsa och skriva här igen! Idag blir det en bokrecension  och jag har lite filminlägg på gång också!

Akutbjällran handlar om systrarna Julia och Elsa. De bor i en liten stuga och har en granne som heter Ragnar. En släkting dör och systrarna får ett arv. De häpnar över släktingens  generositet. Systrarna upptäcker att rykten går snabbt, särskilt när man råkar tappa pengar och får nya beundrare.

Första intrycket? Jag tycker att denna bok, omslaget också, liknar Emma Hambergs böcker i stilen. Det är i alla fall henne jag tänker på när jag läser denna. Emma har bland annat skrivit Rosengädda serien och Baddaren.

Denna bok var lite smårolig, varm och charmig. Jag kan absolut tänka mig att läsa mer av Karin Brunk Holmqvist!

Titel: Akutbjällranaviary-image-1461649537874[1].png
Författare: Karin Brunk Holmqvist
Serienamn:
Sidor: 230
Originalspråk: Svenska
Taggar: Romaner, Skönlitteratur
Finns bl.a på: bokuscdonadlibris

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Recension; Akutbjällran”

Kommentera

