Recension; Den blomstertid nu kommer


Jag läser egentligen en tegelsten just nu, men bröt av med denna mitt i. Någon annan som också gör så ibland?

-Tänk om Fred hade sagt nej. Tänk om han stannat i aulan för att sjunga Den blomstertid. Den där jävla låten. Då hade allt varit bra. Inte som nu. Pengarna som de skulle få. Dem ville han ju ha.-

Mina förväntningar på denna boken var spänning, dramatik och mystiska händelser. Vissa uttrycker att detta besvaras väl i Den blomstertid nu kommer, men jag känner aldrig riktigt av spänningen. Jag lever mig inte in i boken. Dock är det en helt okej bok, lättläst och bra skriven. Den levde bara inte upp till mina förväntningar.20160502_163156[1]

Lämna gärna en kommentar om du läst Den blomstertid nu kommer!

Titel: Den blomstertid nu kommer
Författare: Marie-Chantal Long
Serie:
Sidor: 142
Originalspråk: Svenska
Taggar: Spänning, Ungdomslitteratur
Finns bl.a på: bokuscdonadlibris

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

