Lånat 5.0

Jag har läst J.K. Rowlings roman Den tomma stolen ett tag och inte vetat vad jag ska läsa efter den. Vad läser du nu?  Därför reserverade jag en del böcker på biblioteket och nu har jag hämtat några av dem plus att jag tog en snabb visit i ungdomshyllorna också.  Guidning följer!
Först ut är en bok som jag länge varit intresserad av, nämligen Alibi AB, skriven av Christina Larsson.  Ett intresseväckande omslag och en rolig titel.
20160503_145925[1]

Minns ni Konsten att ha sjukt låga förväntningar, av Åsa Asptjärn? Manifest för hopplösa är en fortsättning. Jag gillade den andra boken mycket och är riktigt sugen på denna, som också verkar intressant från utsidan.

20160503_145718[1]

När jag söker på Niclas Christoffer hittar jag flera böcker med ett viktigt innehåll och jag har läst en av dem innan. Airtight handlar om sjuttonåriga Emma.20160503_145537[1]

När Clara Henry, känd från bl.a. sin youtubekanal, skrev sin bok Ja, jag har mens, hurså? var det fler än jag som blev sugna på att läsa den.

aviary-image-1462535050669[1]

 I vansinnets öken av James Dashner är del 2 i Maze Runner serien. Föregångaren heter I Dödens Labyrint.

aviary-image-1462534991724[1]

När min mamma fyllde år fick hon en bok av Carin Hjulström av mig. Efter att jag läst och recenserat den ( recension finns här ) så ville jag gärna läsa mer av Carin. Därför tänkte jag låna en bok av henne, men upptäckte snabbt att det fanns två böcker innan och då lånade jag dem istället. Den första är Finns inte på kartan och den andra Hitta vilse.

aviary-image-1462535236946[1]aviary-image-1462535258507[1]

Detta är vad jag har lånat hem på sista tiden. Har du några nya böcker? Jag ser mycket fram emot att läsa och recensera dessa. Kanske har du läst någon av dem?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Lånat 5.0”

  1. Ser ut som en härlig blandning. 🙂 Det är så mysigt att hämta ut ett bokgäng på biblioteket. 🙂 Jag har int eläst någon av dessa. Väntar just nu på att hämta ut Ivy Pocket från bibblan. Jag försökte reservera ”Min fantastiska vännina” men såg sen att jag hade plats 163 i reservationskön. Och det fanns bara två exemplar av boken! Helt galet! Då skulle det ju dröja många år innan jag fick den haha. X) Så den får jag skaffa på annat håll ^^

    Liked by 1 person

    1. Jag står också i kö på Min fantastiska väninna. Tror jag har ett par hundra framför mig, så jag kommer nog att göra som du och hitta den på annat håll.

      Ha en bra dag! 🙂

      Gilla

Kommentera

